|
Szepesiné
hozzászólása |
2010-03-12
|
Nem is mondtam, tegnap beugrott hozzánk Somogyi hogy a fene essen belé hívatlan vendég volt.
Gabi |
|
boszibaba1980
hozzászólása |
2010-03-12
|
http://www.edenkert.hu/elet-mod/wellness/gyogynovenyek-cukorbetegeknek-fogyokurazoknak/2377/ |
|
tesztcsik
hozzászólása bdpress(2010-03-12) részére |
2010-03-12
|
Ok.! Köszönöm a választ! Akkor nyuszika és őzike továbbra is étlapon lesznek nálunk! |
|
Szepesiné
hozzászólása |
2010-03-12
|
Sziasztok!
Ha valakinek bármi gondja van vagy más nézete van a vad húsról nem probléma mi segítünk annak eltüntetésében.
Gabi |
|
bdpress
hozzászólása tesztcsik(2010-03-11) részére |
2010-03-12
|
Ez így nem állja a helyét, elsőnek is a vadhús sokkal egészségesebb mint bármi más gyári hús, ami tele gyógyszerekkel, meg dögliszttel, egyebekkel. A dolog inkáb a fogyókúrásokat érinti, de ez meg minden húsra igaz, meg bármire ha együtt fogyasztunk szénhidrátot és zsiradékot egyszerre. A kettő különféle anyagoknak más más gyomorenzimre van szüksége az emésztéshez, így azok sok esetben kioltják egymás hatását, az étel nehezebben emésztődik, szívódik fel a táplálkozási láncban, tehát pang csak. Nem kell félni, hogy egy gyermek annyi húst eszik, akár vad, akár háziasított, hogy ez a ch anyagcserét érdemben befolyásolja, mert ha annyit kapna, az már elég nagy baj lenne egyébként is.Sőt a vadak kevesebb zsírt, több rostot tartalmaznak, amitől egészségesebb is a fogyasztásuk. Egy kicsi vagy nagyobb gyerek, attól a 15-20 dkg hústól nem fog fejre állni, a vele elfogyasztott burgonya, vagy kenyér, ami lehetőleg ugye nem a finomkenyér,semmi problémát nem okoz,igaz nem is a legjobb megoldás, de nem csak neki, senki számára. De nem a cukorbetegség szempontjából.Egy a lényege, a vadakat nagyon megkel főzni sütni, a fertőzések , bármi eredetű egyéb betegségek hordozása a vadaknál természetesebb mint keretek között nevelkedett állatoknál, de ezen kórokozók elpusztulnak a hő hatására.DE pl nem ajánlom senkinek vadból készült kolbász fogyasztását, mert ugye ott a hőkezelés elmarad. Pedig sajna szokás ezt is gyártani.Nyugodtan adj a gyermeknek nyuszit, őzet, bármit ha kapsz, de azért jó tudni friss e, a beszerzés biztos legyen, ne lutri.Őseink sem grillcsirkét zabáltak mégsem voltak cukorbetegek. "Nem minden infó igaz mit elolvasol, de mindent olvass el, mert bárhol lehet benne igaz is, csak ezt kell tudni kiszűrni, mérlegelni, józan paraszti ésszel átgondolni" |
|
tesztcsik
hozzászólása |
2010-03-11
|
Sziasztok! Tegnap olvastam arról,hogy a cukorbetegeknek nem javasolt a vadhús fogyasztása. A szervezet a vadhúst csak nagyon lassan bontja le és amíg azzal dolgozik,addig a mellé bevitt szénhidráttal nem "törődik"!Így okoz(hat) esetleg egy jó kiadós vadhúsból készült ebéd, HIPO-t. Bár a gyerekekre nem nagyon jellemző a vadételek fogyasztása,azért jó lenne erről részletesen tudni!Egyszer ők is felnőttek lesznek! :-) Szabim evett már nyuszit (az vadétel??) és őzikét is!Nem volt probléma belőle. Ha tudtok a témáról írni valamit az jó lenne! Köszi!Jó éjt! |
|
bdpress
hozzászólása Andelka(2010-03-11) részére |
2010-03-11
|
A PH nem csoda, csak tény, a szervezet minden működésének alapfeltétele a szervezet PH egyensúlyának biztosítása, amit a magyar étkezéssel alaposan el is tolunk,ezért ügyesen, odafigyelve, tájékozódva tehetünk ezért,főleg étkezési szokásaink, természetes növényeink, pl lucerna, búzafű, fogyasztásával, és a "csoda" mindennapjaink velejárója,szervezetünk karbantartójává válik. |
|
bdpress
hozzászólása sugarbaby (2010-03-10) részére |
2010-03-11
|
Kislányom, igazad van Zsu tekintetében, csak hát szegénykém, a 3 gyerek mellett, meg ingázás duvi meg pest közt a suliba, meg nevelgetni egy férjet, azért elvan ő foglalva eléggé, itt vok neki én is,így nem kell sajnálni szabadidejét, de tuti segít akinek szüksége van rá !! És finom dolgokkal szok elhalmozni engem is, érzi az ember gyomrának gyengéit!! |
|
bdpress
hozzászólása Lauri(2010-03-10) részére |
2010-03-11
|
Reméljük mindenki így fogja ezeket az időket átvészelni mint Ti és kialakul egy "természetes" életvitel ami nem akadályozza semmiben, ugyanúgy él mint bárki más,azok a kis megszorítások meg inkább egészségére mint ellenére válik egy gyermeknek.Ügyesek vagytok, így tovább !!!!! |
|
bdpress
hozzászólása remka(2010-03-10) részére |
2010-03-11
|
Réka így van ahogy mondod, aki azt érdemli, ne is nézzük semmibe, ők az ablakok, csak átnézünk rajtuk, mert nem ők a lényegek,a lényeg a kezünkben és lelkünkben van...Puszika, Martinnak is!!! |
|
bdpress
hozzászólása sugarbaby (2010-03-09) részére |
2010-03-11
|
Kislányom, aki amúgy is hivatást választott mint Te is, nem pedig csak egy "szakmát", annak alapból vérében van a humanitás, emberszeretet, ráadásul még anya is vagy, az meg anyatigris jelenség, így átérzed ennek fontosságát, minden gondolkozás nélkül, sokan meg ha belerágod az agyhelyébe, akkor sem fogja felfogni,a világ ilyen.Amikor emberek erőszakolnak meg gyerekeket, amíg a pápa takargatja a papok erőszakosságát gyerekek esetében, ne várj mást,tegyük a dolgunkat, óvjuk a kicsiket, szeressük embertársainkat,tartsuk össze ezt az ittlevő családot is,egy kis sziget vagyunk a moslékban úszó riviérán,de a mi szigetünk világos, süt a nap rá, és szép virágok hajtanak rajta.A kis hajtásokra meg nagyon vigyázunk !! |
|
bdpress
hozzászólása tesztcsik(2010-03-09) részére |
2010-03-11
|
Ezekhez a dolgokhoz az ember már nem is tud értelmesen hozzászólni, ide jutottunk sajna, szomorú, ha már az emberekben a gyermekek felé ilyen a magatartása, mit várhatunk az életben egyébként? Az már kihalt talán az emberekből, a gyermek az első,bárkié is legyen, értük mindent meg kel tenni. sajnos az oktatásban is eljött néhol az a hozzáállás, darab-darab. Felháborító. Olyan lassan ez már, mintha leprásak lennénk, pedig nem fertőzünk senkit, csak emberi butaságok halmazával nézünk sokszor szembe.Aki egy gyermeken nem segít, nem azért tevékenykedik , hogy nekik a legjobbat adja, az nem tartozhat az emberi társadalom legalsó elkorcsosult hústömegéhez sem.Létezik a semmiért.Ezeket még sajnos párszor megélitek mire kicsinyetek felnő.Óvni kell őket ezektől az emberektől.Olvastad Rékáék is hogy jártak, ez van.Van hazánkban óvoda is, meg van gyermekmegőrző intézmény is. |
|
bdpress
hozzászólása boszibaba1980(2010-03-11) részére |
2010-03-11
|
Mikor ehetlek meg? |
|
Szepesiné
hozzászólása Andelka(2010-03-11) részére |
2010-03-11
|
Én nem olvastam. Nyitott vagyok mindenre, ha nem azt mondja hogy meggyógyul az 1 típusú cukorbeteg és nem kerül egy vagyonba.
Gabi |
|
Andelka
hozzászólása |
2010-03-11
|
Kedves Mindenki!
Esetleg valaki olvasta a Ph csoda a cukorbetegségre című könyvet? Kiváncsi lennék a véleményetekre róla, anyósom vette Ő nagyon elkötelezett szerinte ez egy jó megoldás én is elovastam én nem vagyok erről annyira meggyőzve, ezért érdekelne a véleményetek ill., ha esetleg valakinek van tapasztalata az még inkább. |
|
boszibaba1980
hozzászólása |
2010-03-11
|
Kedves Barátaim,család!
Ma megjelent a Mindmegette újság első száma,amiben a velem készült interjú található több oldalon képekkel!
Az újság 415 Ft-ba kerül.
UI: Majd jövök,és írok még,amint lesz kis időm! |
|
ancsa6868
hozzászólása |
2010-03-10
|
Ebben nagyon igazad van sajnos.Mert a barátainknak van egy éttermük és a barátnőm szokta mondani hogy előre szólnak ha jönnek ellenőrizni.Kicsit meg lepődtem ezen de manapság pénz beszél kutya ugat,gondolom én. |
|
Zsu77
hozzászólása sugarbaby (2010-03-10) részére |
2010-03-10
|
Azért ezt nagyon intézménye is válogatja,illetve,hát tulajdonképpen az üzemeltető,az önkormányzat...Nálunk,a mi városunkban az óvodai élelmezés,meg az iskolai is elég jó.Főleg ugye ez a napköziseknél jön ki,hiszen uzsira vagy ebéd utánra mindig jut vagy gyümölcs,vagy joghurt,krémtúró stb.Múlik az élelmezésvezető szakértelmén is,hogy kevés pénzből hogyan tud jó prioritásokat felállítani és életrehívni.De igazából,ha nagyon szigorúak vagyunk,gyakorlatilag alkotmányos jogok is sérülnek a rossz étkeztetéssel,hiszen az magyar alkotmány kimondja,hogy mindenkinek joga van a lehető legmagasabb szintű lelki és testi egészséghez,illetve,hogy az állam ezt intézményeken illetve a testedzés elérhetővé tételével is biztosítja.A WHO szerint egyenesen nem csak egyéni,de társadalmi érdek is,hogy az egészséghez való jogot,amit az állam köteles legitimálni,mindenki élvezhesse.Ehhez képest sok helyen nem csak az egészségvédelme hiányzik,hanem a megfelelő mozgási/sportolási lehetőség is. Szólni...hát...jelenleg "köhög a bolha",de ígérem,ha tehetem,feltétlen lobbizni fogok.Jelenleg TDK-t is bevállaltam,az elvileg ezt is magába foglalja majd,legalábbis az általam választott téma.Úgyhogy annyit majd ti is tehettek,hogy ha jövök felmérni,akkor aktívkodtok...:D :P ;) Visszatérve,mert azóta is,hogy olvastam,nem hagy nyugodni...az,hogy ha az étel nem megfelelő kezelése áll a hasfájás,hasmenés hátterében,az azért is gond,mert lehet ez úgymond még banális kategória(egyesek szerint),de valójában ott,ahol hézag van az étel kezelésében(bármelyik fázis),ott olyan rés van a biztonsági rendszeren,ahol más,komolyabb kórokozók is(amelyek megfelelő kezelésre elpusztulnának)meg tudnak maradni,gondoljunk csak a legismertebbre,a szalmonaellára.Ez nem romlott ételt jelent.Pl. a baromfik alapból szalmonellásként kezelendők, és valóban,nagy százalékuk az is.De a megfelelő kezelés(előkészítés-tárolás,főzés,tárolás,utómunkák-takarítás,stb) miatt elpusztulnak,nem történik fertőzés,ugye ezt azért tapasztaljuk.De ha bárhol olyan rés támad,akkor valljuk be: a szalmonellára minden szervezet fogékony.És nem hiányzik.De vannak más,nem kívánatos,nem banális mikróbák is.Én biztos pezzegetném az intézményben a témát...Nálunk mondjuk az oviban nagyon adnak az ÁNTSZ-re.Ott aztán mindent be kell tartani,amit nem lehet,simán szólnak a szülőknek is.Szigorúak még a külső-belős öltöző kérdésében is,a mosdó helyiségére max rápillantani lehet,oda utcai cipő még véletlen baleset során sem.Szóval nem igaz,hogy nem lehet ezt ettől jobban is végezni...Csak vannak helyek,amelyek visszaélnek azzal,hogy az ÁNTSZ előre szól,hogy mikor száll ki az intézménybe...:( |
|
Andelka
hozzászólása |
2010-03-10
|
Sziasztok!
Az iskolai, óvodai étkezés örök téma, én emlékszem mikor suliba jártam, már akkor is elég szörnyű volt és ahogy láttom azóta sem sokat változott, bár a sárgaborsó főzelék szerintem a menzán a legjobb. Azért a Belgiumban töltött évek alatt láttom, hogy lehet ezt egy kicsit máskép is csinálni. Itt mindennap van saláta és sajt az ebédhez ill 3X valamilyen halféle (mondjuk ez az ország adottsága), a középiskolákba pedig az a rendszer, hogy minden gyereknek van egy elektronikus kártyája amivel vásáról az iskolai étkezdében, itt van meleg és hideg étel is, de a szülő előre megadja, hogy mik vannak tiltó listán (cola, csoki stb) ill. otthon a számítógépen meg tudod nézni, hogy mit evett a gyerek. Ez is egy megoldás. De az is érdekes, hogy a nagy amerikai gyorséterem itt automatikusan adja a zöldséget a gyerekmenűhöz, meg a joghurtot v. a gyümölcsöt, nem külön lehetőség, hogy megveszed-e v. sem. Szerintem is a dajkákkal és a konyhás nénikkel megéri jó viszonyban lenni, mert sokat segíthetnek és én is úgy tapasztaltam, hogy nagyon segítőkészek, bár nekem az ovival se és a sulival se volt gondom. Egyébként meg, ha a pedagogusok valamit nem úgy csinálnak ahogy megbeszéltétek szólni kell nekik, hogy tudják ez nem játék, mert nyílván nem örülnének, ha a gyerek ott esne össze. Mondjuk azt gondolom, hogy az lenne a jó, ha kórházból több segítséget kapnánk, esetleg a nővér menne ki (úgy mint itt) és Ő beszélne a betegséggel kapcsolatos dolgokról, talán akkor a nevelők is komolyabban vennék és jobban odafigyelnének... |
|
sugarbaby
hozzászólása |
2010-03-10
|
Az tuti,hogy az iskolai,óvodai étkeztetésben reformokra lenne szükség!!! Dumálnak az "okosok",hogy -"így az egészséges táplálkozás,meg úgy az egészséges táplálkozás".... A gyermekeink idejük jelentős részét ezen intézményekben töltik azaz a legfőbb étkezés is ott mennek végbe. A szülőknek papolnak a legtöbbet arról,hogy a gyerek által bevitt élelmiszerek nagy részét a zöldség,gyümölcs és fehérje tegye ki.Igaz? Most ennek ellentmond az a tény,hogy pl.a lányom iskolájában-(rendszeresen figyelem az étlapot!)majdnem mindennap tészta és sütemény van,mert hát,ugye az a legolcsóbb...! A tanárnő is megmondta:kb fél évente 2x van joghurt,főzelék azért nincs nagyon,mert nem eszik meg a gyerekek.A gyümölcs elenyésző gyakoriságú és többnyire rohadt,zöldséggel pedig még egyáltalán nem találkoztam! :( :( Kérdem,hogyan neveljem a gyereket egészséges étkezésre itthon,mikor azt a választ kapom tőle:"Anya,a suliban sem eszünk ilyeneket!
Táplálkozási szakértőnk,Zsu! Ha van egy kis időd(tudom,hogy időmilliomos vagy! :D :P),tehetnél reform intézkedésekre javaslatokat az illetékeseknél,feltéve ha nem lőnek fejbe egyből! :D :) A dietetikusoknak,amúgy is a prevenció a céljuk az egészséges táplálkozás megszoktatásával.Így,hogyan lesznek egészségesebbek a jövő generációi??? Mégsem szólhatunk Jamie Olivernek,hogy rohanjon ide és vezettesse be az oktatási intézményekben az egészséges táplálkozást....:) :) |