Halálos lehet a D-vitamin hiánya, mivel lehet pótolni?

Magyar Cukorbetegek Országos Szövetsége - MACOSZ.hu, akadálymentes verzió

Kilépés az akadálymentes nézetből

Csapatépítő programok a Balatonon! Kattints ide!

Részletek Még több tipp

Kövessen minket:


Cikkek

Cikkek

2008.06.28.

 Szólj hozzá itt 

Te is elmondanád a véleményed?

0 komment

Halálos D-vitamin hiány

Forrás: diabetesonline.hu

Egy a napokban megjelent kutatás eredményei szerint a D-vitamin hiány növeli a halálozást, különösen a szív- és érrendszeri megbetegedések miatti halálozást. Itt az újabb bizonyíték, hogy milyen jelentős szerepet is játszik ez a vitamin az ember egészsége szempontjából.


Napsugár jótékony hatása

Ha már cukorbeteg vagy, olvasd el, mit tehetsz állapotod kezelésére: A kettes típusú cukorbetegség kezelése.

 

 

Halálos lehet a D-vitamin hiány

 

Harald Dobnig (Grazi Orvostudományi Egyetem, Ausztria) vezetésével a kutatók 1997-2000. közt a klinikákra érkező betegek D-vitamin szintjét mérték meg, összesen 3 258 betegnél (átlagéletkor: 62 év), majd 7,7 éven keresztül követték nyomon a betegek sorsát. A D-vitamin hiányos betegek közül csaknem kétszer annyian haltak meg, mint a másik csoportban a vizsgálat időtartama alatt, derül ki a Journal of the American Medical Association (JAMA) Archives of Internal Medicine hétfői számában közzétett eredményeikből. A 737 elhunyt beteg közül 307-en a legalacsonyabb D-vitaminszintű csoportból, míg 103-an a legmagasabb értékkel rendelkező csoportból kerültek ki. A D-vitaminhiány és a szív- és érrendszeri halálozás közti összefüggés megdöbbentő: a halálesetek több mint fele (62,8 százalékuk) szív- és érrendszeri okokra vezethető vissza.

 

 

A D-vitamin és az immunrendszer


A tudósok egyelőre nem tudják, hogyan befolyásolja a D-vitamin hiány a szív- és érrendszeri, illetve az egyéb okú halálozást, ám egyre több  vizsgálat állapítja meg, hogy a D-vitamin kulcsszerepet játszik az emberi immunrendszerben. Egy a Harvard Egyetemen 18 225 beteg bevonásával készült vizsgálatból azt a következtetést vonták le, hogy az alacsony D-vitaminszint növeli a szívinfarktus kockázatát. Az erről szóló tudományos közlemény az Archives of Internal Medicine egyik korábbi számában olvasható. Korábbi vizsgálatok összefüggést találtak a cukorbetegség, az elhízás, a magas vérnyomás kialakulása és a D-vitamin hiány között. Számos ráktípus és a D-vitaminhiány közt is találtak kapcsolatot.

 

 

A D-vitamin legfőbb forrása a napsugár


Világszerte az idősebbek mintegy 50 százaléka szenved D-vitamin hiányban, és a helyzet a fiatalabbaknál is hasonló, írja az Archives of Internal Medicine. A lehetséges okok közt a szabadtéri tevékenységek visszaszorulása mellett az öregedés és a levegőszennyezés jöhet szóba. A D-vitamin legfőbb forrása a napozás, mivel a nap ultraibolya sugárzása elősegíti a D-vitamin termelését a szervezetben. Napi 10-15 percet elég a napon tölteni.

 

 

További D-vitamin forrás


A csontok egészségéhez is alapvető vitamin csak nagyon kevés ételben található meg. Ilyen a hal, a marhamáj és a tojássárgája többek között. 85 g tonhal konzervben 200 nemzetközi egységnyi D-vitamin található. Az Amerikai Orvostudományi Intézet napi 200 nemzetközi egység D-vitamin bevitelt javasol a gyerekeknek és a felnőtteknek 50 éves korig. 50 felett az ajánlott mennyiség 400-600 NE. Egyes orvosok keveslik ezt, és további pótlást javasolnak, ám a túlzott mennyiségű D-vitamin veszélyes is lehet.

 

Hirdessen cukorbeteg portálunkon! Kedvező ár, nagy látogatottság! Tekintse meg médiaajánlatunkat itt

 

Ossza meg másokkal is!

Vissza a(z) Cikkek kategóriába
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni


Hírek

cukor, cukorfelvétel,

A gyerekek és a cukor

Az Egyesült Államokban működő Nemzeti Egészségügyi Statisztikai Központ adatai szerint a gyerekek étrendjükön belül naponta átlag 322 kalóriát hozzáadott cukor formájában...
cukor, cukorfelvétel,

cukorbetegség kockázata, cukorbetegség

A túl gyors evés növelheti a cukorbetegség kockázatát?

Valószínűleg sokan hallották már azt az érvelést, hogy minél lassabban eszünk, annál nagyobb az esélyünk arra, hogy ne együk túl magunkat és ne gyarapodjon a testsúlyunk. Most litván...
cukorbetegség kockázata, cukorbetegség

egészségügy, francia egészségügy

Kemény döntések a francia egészségügy területén is

A probléma lényege: a francia egészségügy kiválóan teljesít, a születéskor várható élettartam 81 év, az újszülött halálozási ráta 3,9 1000 élveszületésre számítva, minden ezer...
egészségügy, francia egészségügy

finasterid

A finasterid kedvezőtlen hatása a szexuális működésre

A jóindulatú prosztata hipertrófia ás a hajhullás (alopécia) kezelésére hazánkban is alkalmazott finasterid kellemetlen mellékhatásaira hívja fel a figyelmet és elrendelte a szer...
finasterid

étrend, diéta,

Cukorbeteg gyógy-étrend - elmélet és gyakorlat 2. rész

A korszerű dietoterápia egyik alapvető része, hogy a dietetikus a tanácsadás során a táplálkozási programot egyénre szabja. A gyógyétrend személyre adaptálhatósága csak egy...
étrend, diéta,

Még több hír
1 2 3 4 5

Szakértőnk válaszol

Érdeklődni szeretnék a napi szénhidrátmennyiségem 160 Ch-ban van megadva. Tanácsot szeretnék kérni,hogy...

Kedves Mamika 51! Kérdésére az alábbiakat gondolom: Ön intenzív inzulinkezelést kap. Ilyen típusú inzulinadagolás mellett az étkezéseinek számát az orvossal - felteheően - meg kellett...

Még több kérdés

Kalkulátorok

BMI (body mass index vagy testtömeg index) megmutatja, hogy Ön túlsúlyos-e. Értéke 18,5-25 között normális, 25-30 között túlsúlyról, 30 fölött elhízásról beszélhetünk.




Blogok

nem nem nem

2012-04-30 15:50:00

 Nem szeretem közölni, hogy cukorbeteg vagyok. A balkezes ember se közli, hogy balkezes, van ilyen és kész. Utálom a lesajnáló pillanatásokat.


Eseménynaptár

2012 Május

H K Sz Cs P Sz V
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
             

Programajánlat:

Cukorbeteg tábor 2012-ben is!

Egész héten színes szabadidős programok várják a legifjabb diabéteszeseket. A tábor ideje...

A hónap programjai
Éves naptár

Tévhitek a diabetesről

A cukorbeteg csak húst és zöldséget ehet

És szénhidrátot! A szénhidrát alapvető, nélkülözhetetlen tápanyag. Jelenlegi ajánlások szerint a bevitt energiamennyiség 50%-a legyen szénhidrát. Persze ezeket érdemes a lassú felszívódású, magas rosttartalmú élelmiszerekből összeválogatni. (pl. fehérlisztből készült tészta helyett, durumlisztből készült tésztát választani.) A 2-es típusú cukorbetegség...

További tévhitek

Macoszról

Küldetésünk elősegíteni a cukorbetegek képzését, nevelését, oktatását, diabétesz témakörében. Honlapunk segítséget nyújthat mindenkinek aki cukorbetegséggel küzd, vagy a megelőzéséhez szeretne segíséget kapni.

Lexikon

Rinofaringitisz

Az orrnyálkahártya és a garat együttes gyulladása. A gyermekeknél oly gyakori heveny forma legtöbbször vírusos... Tovább


A kosárban 0 termék van 0 Forint értékben

Hírlevél feliratkozás

Receptek

Mézes-mustáros sertésszelet

Mézes-mustáros sertésszelet
Főzzük meg!

Szavazás

Ön hogyan tölti 2012-ben a nyári szabadságát?


Régebbi szavazások

Időjárás

Budapest
05. 24.
Cs

Zivatar záporesõvel
Min-Max: 14 C° 25 C°

Zivatar záporesõvel

Útvonaltervező

Magyarországi autós utak tervezése


Címkék