Az éhínség idején született felnőtteknél nagyobb a diabétesz kockázata
Cikkek
Cikkek
Az éhínség idején született felnőtteknél nagyobb a diabétesz kockázata
Forrás: Lifenetwork
Azoknál a kínai középkorú felnőtteknél, akik az 1950-es és 60-as években születtek, amikor az országban a legnagyobb volt az éhínség, nagyobb a kockázata a rendellenesen magas vércukorszintnek, mint azoknál, akik pár évvel korábban vagy később jöttek a világra - állapította meg egy amerikai tanulmány.
A Diabetes című szakfolyóiratban közzétett tanulmány eredménye alátámasztja azt az elméletet, hogy a magzati fejlődés alatti tápanyag-ellátottság és növekedés befolyásolhatja a kettes típusú cukorbetegség kialakulásának esélyét a későbbi életben.
Mint Frank B. Hu kutatásvezető, a bostoni Harvard Egyetem közegészségügyi fakultásának munkatársa emlékeztetett rá, korábbi vizsgálatok például összefüggést találtak a kis születési súly és a felnőttkori nagyobb diabéteszkockázat között. A kis súllyal született felnőtteknél nagyobbnak találták a szív- és veseproblémák kockázatát is.
Hu úgy véli, mindez a 2-es típusú cukorbetegség úgynevezett "fejlődési eredet" hipotézisét erősítik meg. Az elmélet szerint a terhesség alatti hiányos táplálkozás oly módon változtathatja meg a magzati fejlődést, hogy életfogytig hatással van az anyagcserére és a betegség kockázatára.
Állatkísérletek eredményei utalnak arra, hogy a tápanyag-ellátottság hiányai a magzati korban befolyásolhatják a hasnyálmirigy inzulintermelő sejtjeinek működését. Az inzulin az a hormon, amely a vércukorszintet szabályozza. Embereknél a szervezet inzulinra adott válaszának problémái a 2-es típusú diabétesz kialakulásához vezetnek.
Hu és csoportja 7874 olyan kínai felnőttet vont be tanulmányába, akik 1954 és 1964 között születtek. Az 1959. október 1. és 1961. szeptember 30. között születetteket sorolták abba a csoportba, amelynek magzati fejlődési ideje alatt éhínség volt az országban. Az ebbe a csoportba tartozó emberek hat százalékánál állapítottak meg túl magas vércukorszintet (hiperglikémiát), míg az 1961 októbere után születetteknél ez az arány csak két százalék volt.
A kutatók különösen erősnek találták a kapcsolatot a magzati fejlődés alatti alultápláltság és a hiperglikémia között azoknál, akik nem a hagyományos kínai, hanem az úgynevezett nyugati típusú étrenden éltek. Náluk 19 százalék volt a túl magas vércukorszint előfordulási aránya.
Medipress
Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni
Kapcsolódó tartalmak:
Besegítünk a szlovák egészségügynekAz elhízás nem csak esztétikai probléma
Fogínybetegségek: ördögi kör
Vércukor mérés, vércukor mérők inzulin pumpák és tapasztalatok
Hipoglikémia: veszélyes tudatlanság
Az étrend kiegészítés szabályai
Vezessen-e az inzulinnal kezelt cukorbeteg?
Új év új testben
Nyafogó férfiak?
A vércukor mérése - videoval
Karácsony cukorbetegen: túlélni vagy átélni?
Kitiltották az iskolából
Ki kel korábban?
Az életmód jelentősége a visszér kapcsán
A szívinfarktus kockázata megbecsülhető
Kedves Brigitta! Tanácsot szeretnék kérni Öntől, mert fogyni szeretnék és nem tudom hogyan csináljam,...
Kedves Bea! Arról amit ír azt gondolom, hogy tartania kellene magát a 135g szénhidráthoz, azomban nem 3 étkezésből kellene ezt elfogyasztania hanem 5-ből, 6-ból. Az, hogy hol lemegy a cukra, hol meg fel...
Még több kérdésBMI (body mass index vagy testtömeg index) megmutatja, hogy Ön túlsúlyos-e. Értéke 18,5-25 között normális, 25-30 között túlsúlyról, 30 fölött elhízásról beszélhetünk.
Legfrissebb topikok:
Fórum a cukorbetegségről általában II.Leszokás a dohányzásról
Vércukor mérés, vércukor mérők...
1 évesen diabetes
Gyermekkori diabetes kérdőív
Főzőcske, vásárlás, vendéglátás,...
Még több fórum topik
Topik: Fórum a cukorbetegségről általában II.
hzoli: Nem baj,sőt köszönöm :-)
Legfrissebb blogok:
Édes élet, némi keserűséggelTapasztalataim
betegsegem
Egészséges élet kezdete egy betegséggel
Genetikai csődtömeg vagyok :( ? :)
VeronikaAngyalka
Még több blog
Enyém a világ
2012-01-30 13:50:00
Pont 1 hete voltam kardiológián, van egy velemszületett szívbetegségem, billentyű eldeformálódás, ami miatt járni kell vizsgálatra, pluszban más miatt gyerekként megműtőttek. A...
Legfrissebb videók:
Diabéteszes neuropátia szűrés SzegedenTéli megbetegedések és védekezések ellenük
Tekerjünk együtt
Az immunrendszer (2/2)
Még több videó
2012 Február
| H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
| 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
| 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
| 27 | 28 | 29 | ||||
Programajánlat:
FLÓRA SZÍVÜNK NAPJA
2007. szeptember 23-án, vasárnap a budapesti Jövő Háza Központ, azaz a volt Millenáris Park...
A hónap programjaiÉves naptár
Azért lettem cukorbeteg, mert túl sok cukrot ettem.
Túl sokat, de nem feltétlenül édességet. A 2-es típusú cukorbetegség fő kiváltója az elhízás. A 2-es típusú cukorbetegek 85-90%-a túlsúlyos, tehát nem csak cukrot, egyéb szénhidrátból és zsírokból is túl sokat fogyasztottak. Az 1-es típusú cukorbetegségkialakulásában elsősorban geneteikai tényezők játszanak szerepet, tehát nincs összefüggésben a...
További tévhitekMacoszról
Küldetésünk elősegíteni a cukorbetegek képzését, nevelését, oktatását, diabétesz témakörében. Honlapunk segítséget nyújthat mindenkinek aki cukorbetegséggel küzd, vagy a megelőzéséhez szeretne segíséget kapni.
Szőlőcukor megjelenése a vizeletben, amely az úgynevezett „veseküszöb” (9-10 mmol/l-es) feletti... Tovább
A kosárban 0 termék van 0 Forint értékben
Időjárás
Útvonaltervező
Magyarországi autós utak tervezése







Kommentek
Még nincsnenk hozzászólások.