Felére csökkenti a diabétesz kockázatát a sok D-vitamin

Magyar Cukorbetegek Országos Szövetsége - MACOSZ.hu, akadálymentes verzió

Kilépés az akadálymentes nézetből

Glitazonok tartós vércukor kontrollt biztosítanak a hypoglikémia veszélye nélkül.

Részletek Még több tipp

Kövessen minket:


Cikkek

Cikkek

2010.09.02.

 Szólj hozzá itt 

Te is elmondanád a véleményed?

0 komment

Felére csökkenti a diabétesz kockázatát a sok D-vitamin

Forrás: Lifenetwork

Felére csökkenti a cukorbetegség kockázatát a sok D-vitamin; brit vizsgálatok szerint a szívbetegségek veszélye is harmadával csökkent.


A szakemberek összesen 100 ezer fő részvételével végzett 28 kutatás eredményét értékelték ki - olvasható a Maturitas című tudományos folyóirat márciusi számában.

 

A vizsgálatokból kiderült: az úgynevezett metabolikus szindróma - vagyis a túlsúly, a magas vérnyomás, a rossz koleszterin- és vércukorszint kombinációja - lényegesen ritkábban jelentkezett azoknál a személyeknél, akik sok D-vitamint kaptak.

 

"Felnőtteknél a D-vitamin hiányát pótló célzott kezelés potenciálisan megfékezheti a szív- és anyagcsere-betegségek jelenkori járványát" - állapította meg Oscar Franco, a Warwick Egyetem tudósa, a kutatások vezetője. Ehhez azonban a D-vitamin és a betegségeket kiváltó okok közötti pontosabb összefüggések feltérképezésére van szükség - hangsúlyozták tanulmányukban a szakemberek.

 

A D-vitamin egy hormonokhoz hasonló anyag, amelynek számos fontos funkciója van, többek között szerepet játszik a csontképződésben és az immunrendszer irányításában. A bőrben maga az emberi szervezet is képes a D-vitamin előállítására, ehhez azonban napfényre van szükség.

 

A fejlett társadalmakban élő emberek azonban keveset vannak a szabadban, így jellemző a D-vitamin hiánya. Pedig vizsgálatok szerint a vegyület a különböző rákbetegségekre is jótékony hatással van.Aki sok D-vitamint akar fogyasztani, annak tanácsos sok halat ennie, ám figyelemmel kell lenni arra is, hogy nagy dózisban mérgező hatású. Ehhez azonban hatalmas adagot kell elfogyasztani.

 

Ossza meg másokkal is!

Vissza a(z) Cikkek kategóriába
címkék: 1-es típusú cukorbetegség, 2-es típusú cukorbetegség, cukorbetegség megelőzése

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni


Hírek

cukor, cukorfelvétel,

A gyerekek és a cukor

Az Egyesült Államokban működő Nemzeti Egészségügyi Statisztikai Központ adatai szerint a gyerekek étrendjükön belül naponta átlag 322 kalóriát hozzáadott cukor formájában...
cukor, cukorfelvétel,

cukorbetegség kockázata, cukorbetegség

A túl gyors evés növelheti a cukorbetegség kockázatát?

Valószínűleg sokan hallották már azt az érvelést, hogy minél lassabban eszünk, annál nagyobb az esélyünk arra, hogy ne együk túl magunkat és ne gyarapodjon a testsúlyunk. Most litván...
cukorbetegség kockázata, cukorbetegség

egészségügy, francia egészségügy

Kemény döntések a francia egészségügy területén is

A probléma lényege: a francia egészségügy kiválóan teljesít, a születéskor várható élettartam 81 év, az újszülött halálozási ráta 3,9 1000 élveszületésre számítva, minden ezer...
egészségügy, francia egészségügy

finasterid

A finasterid kedvezőtlen hatása a szexuális működésre

A jóindulatú prosztata hipertrófia ás a hajhullás (alopécia) kezelésére hazánkban is alkalmazott finasterid kellemetlen mellékhatásaira hívja fel a figyelmet és elrendelte a szer...
finasterid

étrend, diéta,

Cukorbeteg gyógy-étrend - elmélet és gyakorlat 2. rész

A korszerű dietoterápia egyik alapvető része, hogy a dietetikus a tanácsadás során a táplálkozási programot egyénre szabja. A gyógyétrend személyre adaptálhatósága csak egy...
étrend, diéta,

Még több hír
1 2 3 4 5

Szakértőnk válaszol

Érdeklődni szeretnék a napi szénhidrátmennyiségem 160 Ch-ban van megadva. Tanácsot szeretnék kérni,hogy...

Kedves Mamika 51! Kérdésére az alábbiakat gondolom: Ön intenzív inzulinkezelést kap. Ilyen típusú inzulinadagolás mellett az étkezéseinek számát az orvossal - felteheően - meg kellett...

Még több kérdés

Kalkulátorok

BMI (body mass index vagy testtömeg index) megmutatja, hogy Ön túlsúlyos-e. Értéke 18,5-25 között normális, 25-30 között túlsúlyról, 30 fölött elhízásról beszélhetünk.




Blogok

nem nem nem

2012-04-30 15:50:00

 Nem szeretem közölni, hogy cukorbeteg vagyok. A balkezes ember se közli, hogy balkezes, van ilyen és kész. Utálom a lesajnáló pillanatásokat.


Eseménynaptár

2012 Május

H K Sz Cs P Sz V
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
             

Programajánlat:

Cukorbeteg tábor 2012-ben is!

Egész héten színes szabadidős programok várják a legifjabb diabéteszeseket. A tábor ideje...

A hónap programjai
Éves naptár

Tévhitek a diabetesről

Azért lettem cukorbeteg, mert túl sok cukrot ettem.

Túl sokat, de nem feltétlenül édességet.   A 2-es típusú cukorbetegség fő kiváltója az elhízás. A 2-es típusú cukorbetegek 85-90%-a túlsúlyos, tehát nem csak cukrot, egyéb szénhidrátból és zsírokból is túl sokat fogyasztottak. Az 1-es típusú cukorbetegségkialakulásában elsősorban geneteikai tényezők játszanak szerepet, tehát nincs összefüggésben a...

További tévhitek

Macoszról

Küldetésünk elősegíteni a cukorbetegek képzését, nevelését, oktatását, diabétesz témakörében. Honlapunk segítséget nyújthat mindenkinek aki cukorbetegséggel küzd, vagy a megelőzéséhez szeretne segíséget kapni.

Lexikon

Diabéteszes enteropátia

A vékonybelek cukorbetegségben észlelhető megbetegedése, amely gyakran jár együtt hasmenéssel. Tovább


A kosárban 0 termék van 0 Forint értékben

Hírlevél feliratkozás

Receptek

Burgonyafánk

Burgonyafánk
Főzzük meg!

Szavazás

Ön hogyan tölti 2012-ben a nyári szabadságát?


Régebbi szavazások

Időjárás

Budapest
05. 25.
P

Gyengén felhõs
Min-Max: 12 C° 21 C°

Gyengén felhõs

Útvonaltervező

Magyarországi autós utak tervezése


Címkék