A gyümölcsök szebb bőrszínt eredményeznek, mint a napozás

Magyar Cukorbetegek Országos Szövetsége - MACOSZ.hu, akadálymentes verzió

Kilépés az akadálymentes nézetből

A Macosz.hu a legtöbb látogatót vonzó magyar cukorbeteg portál (több, mint 100.000/hó)!

Részletek Még több tipp

Kövessen minket:


Cikkek

Cikkek

2010.05.27.

 Szólj hozzá itt 

Te is elmondanád a véleményed?

0 komment

A gyümölcsök szebb bőrszínt eredményeznek, mint a napozás

    A gyönyörű bőr titka nem a napozásban, hanem a narancsban rejlik. Egy hónap étrendváltás segíthet abban, hogy fényes és egészséges legyen a színünk, napozás és szolárium nélkül. Mindezt a növényekben található színanyagoknak, a karotinoidoknak köszönhetjük, ráadásul az emberi szem szebbnek látja ezt a bőrszínt. 


A gyümölcsök szebb bőrszínt eredményeznek, mint a napozás

 

A gyümölcsök, zöldségek vizsgálata

 

Ian Stephen, a Bristol University kutatója és munkatársai a zöld és narancssárga gyümölcsökben és zöldségekben megtalálható béta-karotin hatását vizsgálták. A kutató úgy véli, az emberekben genetikailag kódolt, hogy a lehető legegészségesebb párt keresik, éppen ezért képesek vagyunk a napfény átmeneti hatása mögé látni.

A kísérlet során fényképeket készítettek a résztvevőkről az étrendi váltás előtt és után, majd összehasonlították a magas és alacsony karotintartalmú étrendet tartók bőrtónusát. Ezután önkéntesek értékelték a fényképek alapján a férfiak és nők arcbőrének tónusát. A megkérdezettek következetesen elutasították a napbarnított bőrt és előnyben részesítették az optimális étrend hatására létrejött arcszínt.

"Bizonyítékot találtunk arra, hogy a zöldség- és gyümölcsfogyasztás befolyásolja a bőr színét" - mondta el a Times újságírójának a kísérleti pszichológus Stephen. "A világos bőrön két fontos pigment okoz sárgás árnyalatot: a napfény hatására képződő melanin és az étrendből származó karotin. Azt találtuk, hogy az emberek minden esetben előnyben részesítették az étrend aranyló tónusát a nap sötétebb színt okozó hatásával szemben."

 

A zöldség- és gyümölcsfogyasztás hatásai

 

 


A kísérletsorozat pontos eredményeit csak később hozzák majd nyilvánosságra, de a következtetéseket felhasználják az egészséges étrend melletti programokban, például a brit kormány "napi öt adag zöldség-gyümölcs"-kampányában. Ezidáig az egészséges étrendre vonatkozó javaslatok a magas zsír- és cukortartalmú feldolgozott élelmiszerek szív- és érrendszerre gyakorolt hatására koncentráltak. Azonban főként a fiatalabbaknál hatásosabb lehet, ha azt mondják: a zöldség- és gyümölcsfogyasztás hatására jobban nézhetnek ki.

A vizsgálatokban részt vevő David Perrett, a skóciai St. Andrews University professzora szerint a jövőben bemutatják az embereknek, hogyan változtatja meg az egészséges étrend a bőr tónusát akár már hetek alatt. "A legtöbb embernek fogalma sincs, milyen hatást gyakorol az étrend a bőrtónusra" - nyilatkozta a professzor.

A szakértők szerint a vizsgálat meggyőző bizonyítékot szolgáltat arra, hogy az egészséges étrend már rövid távon is jótékony hatásokat fejt ki, a hosszabb távú hatások pedig már jól ismertek. A szépségipar régóta tudatában van annak, hogy a napbarnított bőr öregíti a modelleket, a napozás divatja után most a sápadtabbak számítanak trendinek.

"Azok vagyunk, amit megeszünk és az egészséges test egészséges arccal párosul" - sommázta Ashley Ward sminkes. "Jól tudjuk, hogy aki sok zöldséget és gyümölcsöt fogyaszt, továbbá fényvédő krémeket használ, fiatalabbnak látszik, mint aki nem tesz így."

Ossza meg másokkal is!

Vissza a(z) Cikkek kategóriába
címkék: egészséges életmód, étkezés, diéta, bulvár, színes hír

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni


Hírek

cukor, cukorfelvétel,

A gyerekek és a cukor

Az Egyesült Államokban működő Nemzeti Egészségügyi Statisztikai Központ adatai szerint a gyerekek étrendjükön belül naponta átlag 322 kalóriát hozzáadott cukor formájában...
cukor, cukorfelvétel,

cukorbetegség kockázata, cukorbetegség

A túl gyors evés növelheti a cukorbetegség kockázatát?

Valószínűleg sokan hallották már azt az érvelést, hogy minél lassabban eszünk, annál nagyobb az esélyünk arra, hogy ne együk túl magunkat és ne gyarapodjon a testsúlyunk. Most litván...
cukorbetegség kockázata, cukorbetegség

egészségügy, francia egészségügy

Kemény döntések a francia egészségügy területén is

A probléma lényege: a francia egészségügy kiválóan teljesít, a születéskor várható élettartam 81 év, az újszülött halálozási ráta 3,9 1000 élveszületésre számítva, minden ezer...
egészségügy, francia egészségügy

finasterid

A finasterid kedvezőtlen hatása a szexuális működésre

A jóindulatú prosztata hipertrófia ás a hajhullás (alopécia) kezelésére hazánkban is alkalmazott finasterid kellemetlen mellékhatásaira hívja fel a figyelmet és elrendelte a szer...
finasterid

étrend, diéta,

Cukorbeteg gyógy-étrend - elmélet és gyakorlat 2. rész

A korszerű dietoterápia egyik alapvető része, hogy a dietetikus a tanácsadás során a táplálkozási programot egyénre szabja. A gyógyétrend személyre adaptálhatósága csak egy...
étrend, diéta,

Még több hír
1 2 3 4 5

Szakértőnk válaszol

Érdeklődni szeretnék a napi szénhidrátmennyiségem 160 Ch-ban van megadva. Tanácsot szeretnék kérni,hogy...

Kedves Mamika 51! Kérdésére az alábbiakat gondolom: Ön intenzív inzulinkezelést kap. Ilyen típusú inzulinadagolás mellett az étkezéseinek számát az orvossal - felteheően - meg kellett...

Még több kérdés

Kalkulátorok

BMI (body mass index vagy testtömeg index) megmutatja, hogy Ön túlsúlyos-e. Értéke 18,5-25 között normális, 25-30 között túlsúlyról, 30 fölött elhízásról beszélhetünk.




Blogok

nem nem nem

2012-04-30 15:50:00

 Nem szeretem közölni, hogy cukorbeteg vagyok. A balkezes ember se közli, hogy balkezes, van ilyen és kész. Utálom a lesajnáló pillanatásokat.


Eseménynaptár

2012 Május

H K Sz Cs P Sz V
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
             

Programajánlat:

Cukorbeteg tábor 2012-ben is!

Egész héten színes szabadidős programok várják a legifjabb diabéteszeseket. A tábor ideje...

A hónap programjai
Éves naptár

Tévhitek a diabetesről

Akármit csinálok, mindenképpen kialakulnak a szövődmények

Akármit csinálok, mindenképpen kialakulnak a szövődmények. A szövődmények kialakulására egyesek hajlamosabbak lehetnek. A szövődmények kialakulására egyesek hajlamosabbak lehetnek, mint mások, de a nagy vizsgálatok azt igazolták, hogy a szoros vércukorkontrollal (2-es típusú cukorbetegség esetén ezen kívül a szoros vérnyomás- és vérzsír kontrollal) a szövődmények...

További tévhitek

Macoszról

Küldetésünk elősegíteni a cukorbetegek képzését, nevelését, oktatását, diabétesz témakörében. Honlapunk segítséget nyújthat mindenkinek aki cukorbetegséggel küzd, vagy a megelőzéséhez szeretne segíséget kapni.

Lexikon

marketing

A marketing meghatározása   A marketing az egyik olyan gazdasági kifejezés, amire nincs egységes... Tovább


A kosárban 0 termék van 0 Forint értékben

Hírlevél feliratkozás

Receptek

Cajun hasábburgonya

Cajun hasábburgonya
Főzzük meg!

Szavazás

Ön hogyan tölti 2012-ben a nyári szabadságát?


Régebbi szavazások

Időjárás

Budapest
05. 25.
P

Gyengén felhõs
Min-Max: 12 C° 21 C°

Gyengén felhõs

Útvonaltervező

Magyarországi autós utak tervezése


Címkék