A sok sót fogyasztó embereknél nem nagyobb valószínűsége a magas vérnyomásnak, és kisebb eséllyel haltak meg szívbetegségben, mint azok, akik kevesebb sót vettek magukhoz.
Magyar Cukorbetegek Országos Szövetsége - MACOSZ.hu, akadálymentes verzió
Kilépés az akadálymentes nézetbőlA Macosz.hu oldalon jelenleg 340 ember vezet internetes naplót! Mondd el Te is véleményed és kérd ki másokét!
Részletek Még több tippCikkek
Cikkek
Sófogyasztás kontra szívkockázat
Forrás: www.m.index.hu
A sok sót fogyasztó embereknél nem nagyobb valószínűsége a magas vérnyomásnak, és kisebb eséllyel haltak meg szívbetegségben, mint azok, akik kevesebb sót vettek magukhoz - állapították meg kutatók egy európai tanulmányban. hirdetés
Az eredmények nem támasztják alá a jelenlegi ajánlásokat, melyek a sóbevitel csökkentését célozzák meg a népesség körében – ismerte el Jan Staessen vezető szerző, a belgiumi Leuveni Egyetem munkatársa. Hozzátette, hogy a mostani irányelvek rövidtávú tanulmányokon alapszanak, melyekbe olyan önkénteseket vontak be, akik átmenetileg vállalták az alacsony vagy magas sótartalmú diétát.
A jelenlegi amerikai ajánlások szerint a napi sófogyasztást érdemes 2300 milligramm alatt tartani, sőt a magas vérnyomás által veszélyeztetett embereknek még ennél is kevesebbet, legfeljebb 1500 milligrammot javasolnak naponta.
A mostani kutatáshoz két korábbi, összesen 3700 európai embert érintő tanulmány adatait értékelték. A résztvevők sófogyasztását vizeletmintáik elemzésével állapították meg a tanulmányok indulásakor. Ennek alapján három (alacsony, közepes és magas sófogyasztású) csoportba osztották az embereket. Ekkor a résztvevők kétharmadának normális volt a vérnyomása, egyiküknek sem volt szívbetegsége.
A nyolcéves követési idő végén megállapították, hány embernél diagnosztizáltak közben szívbetegséget vagy magas vérnyomást. Kiderült, hogy a három csoport között nem volt különbség a szív- és érrendszeri betegségek arányában, sőt a szívbetegségek miatti halálozás éppen a legkevesebb sót fogyasztók csoportjában volt a legmagasabb (4 százalék), és a legalacsonyabb (1 százalék) azok körében, akik a legtöbb sót ették. Mindhárom csoportban a normál vérnyomással indulók mintegy negyedének lett magas a vérnyomása a követés végére
Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni
Kapcsolódó tartalmak:
Tej: élet, erő vagy betegség?Vörös rizzsel a magas koleszterinszint ellen
Segítség! Milyen édesítőszert használjak?
Te mit csinálsz október 23.-án?
Élvezetes kefir
A halhús fogyasztásának megvannak a veszélyei
Cukrok pro és kontra
A fogyókúrás tévhitekről
Vérnyomást és koleszterinszintet is csökkent az édesítőszer
A jó és a rossz koleszterin
Vitaminból is árt a sok?
Fogyókúra módszerek és gyakoriság – friss kutatás
Lisztérzékenység - diéta egész életen át
Mit csinálsz Pünkösdkor?
A skizofrénia és a cukorbetegség kapcsolata
Érdeklődni szeretnék a napi szénhidrátmennyiségem 160 Ch-ban van megadva. Tanácsot szeretnék kérni,hogy...
Kedves Mamika 51! Kérdésére az alábbiakat gondolom: Ön intenzív inzulinkezelést kap. Ilyen típusú inzulinadagolás mellett az étkezéseinek számát az orvossal - felteheően - meg kellett...
Még több kérdésBMI (body mass index vagy testtömeg index) megmutatja, hogy Ön túlsúlyos-e. Értéke 18,5-25 között normális, 25-30 között túlsúlyról, 30 fölött elhízásról beszélhetünk.
Legfrissebb topikok:
Fórum a cukorbetegségről általában II.Vércukor mérés, vércukor mérők...
A cukorbetegségről általában
Leszokás a dohányzásról
Politika és cukorbetegség
gyógynövények cukorbetegeknek
Még több fórum topik
Topik: Fórum a cukorbetegségről általában II.
Aranyhal: Öcsémék kisfiánál a kb. 18 hónaposan beadott agyhártyagyulladás elleni védőoltást...
Legfrissebb blogok:
Édes élet, némi keserűséggelblog
seresjdibetes2allapoti tapsztalataim
Tapasztalataim
betegsegem
Egészséges élet kezdete egy betegséggel
Még több blog
nem nem nem
2012-04-30 15:50:00
Nem szeretem közölni, hogy cukorbeteg vagyok. A balkezes ember se közli, hogy balkezes, van ilyen és kész. Utálom a lesajnáló pillanatásokat.
Legfrissebb videók:
Diabéteszes neuropátia szűrés SzegedenTéli megbetegedések és védekezések ellenük
Tekerjünk együtt
Az immunrendszer (2/2)
Még több videó
2012 Május
| H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
| 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
| 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
| 28 | 29 | 30 | 31 | |||
Programajánlat:
Cukorbeteg tábor 2012-ben is!
Egész héten színes szabadidős programok várják a legifjabb diabéteszeseket. A tábor ideje...
A hónap programjaiÉves naptár
A "csodadiéták" nem gyógyítják a cukorbetegséget
A "csodadiéták" nem gyógyítják a cukorbetegséget - hangsúlyozta a Semmelweis Egyetem (SE) közleményben hétfőn, a diabétesz világnapja alkalmából. "Rövid időn belül két 1-es típusú cukorbetegséggel kezelt kisgyermek került veszélybe közvetve az interneten divatos szélsőséges diéta miatt" - emeli ki a dokumentum, Körner Annát, a Semmelweis Egyetem I. sz....
További tévhitekMacoszról
Küldetésünk elősegíteni a cukorbetegek képzését, nevelését, oktatását, diabétesz témakörében. Honlapunk segítséget nyújthat mindenkinek aki cukorbetegséggel küzd, vagy a megelőzéséhez szeretne segíséget kapni.
Az anyagcsere azon folyamatok összességére utal, ahogy a szervezet a bejövő táplálékot... Tovább
A kosárban 0 termék van 0 Forint értékben
Időjárás
Útvonaltervező
Magyarországi autós utak tervezése








Kommentek
Még nincsnenk hozzászólások.